Ексміністерка освіти і науки України Лілія Гриневич назвала способи, які дозволять перезавантажити реформу НУШ у 5–6 класах. На її думку, ці зміни слід впроваджувати по всій Україні одночасно.
За словами Лілії Гриневич, ексміністерки освіти і науки України (2016—2019 рр.) та проректорки Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, сьогодні слід перезавантажити реформу НУШ. Свою думку вона озвучила під час презентації результатів дослідження «Нова українська школа в 5—6-х класах: виклики впровадження», яке здійснила ГО «Смарт освіта» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».
Посадовиця назвала наступні способи максимальної трансформації НУШ:
1. Медійний супровід реформи, за її словами, тієї комунікаційної хвилі, яка була здійснена на старті НУШ у початкових класах, не достатньо. Вчителям 5—6 класів потрібно докладно пояснити сутність реформи НУШ, а саме перехід від лише передачі знань до компетентнісного навчання та практичних умінь.
2. Централізоване підвищення кваліфікації вчителів — ексміністерка радить зробити єдиний базовий курс, який мають пройти всі вчителі НУШ у середній школі. Це забезпечить однаковий рівень знань педагогів. Також треба підготувати й тренерів, які розуміють цінності НУШ, вважає Гриневич — лише тоді зміни можуть стати системними.
3. Розробка пакета навчально-методичних матеріалів для вчителів 5—6 класів із кожного предмету: такий пакет має містити не лише підручник, а й методичний посібник для вчителя та матеріали, з якими можуть працювати учні; останні дві позиції можуть бути представлені в електронному вигляді, які вчителі можуть видруковувати за потреби.