Останні 4 роки українські діти вчаться у непростих умовах: спочатку пандемія ковіду, потім повномасштабна війна, через яку родини змінюють місця проживання та школи. Часто навчання відбувається в дистанційному форматі, який не замінює очних уроків. Усе це так чи так позначається на їхній успішності.
Про це свідчать підсумки загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в ЗЗСО в умовах воєнного стану, яке торік провела Державна служба якості освіти (ДСЯО). Моніторинг складався з двох частин:
- тестування з української мови та математики у непілотних 6 і 8 класів, яке проводила безпосередньо ДСЯО (основна вибірка),
- а також тестування з цих же предметів у 6 пілотних класах (пілотна вибірка, зараз ці школярі вчаться в 7 класах пілоту).
Пілотні класи фактично тестують нове навчально-методичне забезпечення. До повномасштабного вторгнення більшість авторів і видавництв встигали віддавати пілотним закладам освіти матеріали для апробування, а школи обирали, з чим працювати. Та ситуація змінилася. Вже в другому півріччі 2021-2022 навчального року пілотні школи частково не було забезпечені матеріалами. Вчителі працювати з тим, що є, або були змушені розробляти власні матеріали.
Власне пілотні класи, про які сьогодні йтиме мова, досліджувала Команда підтримки відновлення та реформ МОН, використовуючи ті підходи й завдання, що й ДСЯО.
Результати обох моніторингів виявилися дуже схожими. Втім, порівнювати їх між собою не варто, адже основна вибірка є репрезентативною на відміну від пілотної. Обидва дослідження показали, що у 6-х непілотних та пілотних класах понад 50 % учнів і учениць виконали завдання з математики та української мови на середньому рівні.
- Чому результати учнівства пілотної та основної вибірок майже не відрізняються;
- у чому учні / учениці НУШ досягають кращих результатів;
- чи є регіональні відмінності в успішності дітей;
- як вплинули на результати соціальні та економічні чинники — про це “Нова українська школа” розпитала Василя Терещенка, проєктного менеджера з моніторингу ефективності впровадження НУШ Команди підтримки відновлення та реформ МОН.
Детальніше за покликанням:https://nus.org.ua/articles/promizhni-rezultaty-pilotnyh-klasiv-nush-yaki-insajty-vyyavylo-doslidzhennya/