Проміжні результати пілотних класів НУШ – які інсайти виявило дослідження

  • Останні 4 роки українські діти вчаться у непростих умовах: спочатку пандемія ковіду, потім повномасштабна війна, через яку родини змінюють місця проживання та школи. Часто навчання відбувається в дистанційному форматі, який не замінює очних уроків. Усе це так чи так позначається на їхній успішності.

    Про це свідчать підсумки загальнодержавного моніторингового дослідження якості освіти в ЗЗСО в умовах воєнного стану, яке торік провела Державна служба якості освіти (ДСЯО). Моніторинг складався з двох частин:

    1. тестування з української мови та математики у непілотних 6 і 8 класів, яке проводила безпосередньо ДСЯО (основна вибірка),
    2. а також тестування з цих же предметів у 6 пілотних класах (пілотна вибірка, зараз ці школярі вчаться в 7 класах пілоту).

    Пілотні класи фактично тестують нове навчально-методичне забезпечення. До повномасштабного вторгнення більшість авторів і видавництв встигали віддавати пілотним закладам освіти матеріали для апробування, а школи обирали, з чим працювати. Та ситуація змінилася. Вже в другому півріччі 2021-2022 навчального року пілотні школи частково не було забезпечені матеріалами. Вчителі працювати з тим, що є, або були змушені розробляти власні матеріали.

    Власне пілотні класи, про які сьогодні йтиме мова, досліджувала Команда підтримки відновлення та реформ МОН, використовуючи ті підходи й завдання, що й ДСЯО.

    Результати обох моніторингів виявилися дуже схожими. Втім, порівнювати їх між собою не варто, адже основна вибірка є репрезентативною на відміну від пілотної. Обидва дослідження показали, що у 6-х непілотних та пілотних класах понад 50 % учнів і учениць виконали завдання з математики та української мови на середньому рівні.

    • Чому результати учнівства пілотної та основної вибірок майже не відрізняються;
    • у чому учні / учениці НУШ досягають кращих результатів;
    • чи є регіональні відмінності в успішності дітей;
    • як вплинули на результати соціальні та економічні чинники — про це “Нова українська школа” розпитала Василя Терещенка, проєктного менеджера з моніторингу ефективності впровадження НУШ Команди підтримки відновлення та реформ МОН.

    Детальніше за покликанням:https://nus.org.ua/articles/promizhni-rezultaty-pilotnyh-klasiv-nush-yaki-insajty-vyyavylo-doslidzhennya/