МОН планує переглянути порядок експертизи підручників, які можуть бути використані під час навчання українських школярів і школярок, а також скоротити кількість творів для вивчення учнями в межах програми з української літератури.
Про це у великому інтерв’ю порталу “NV.ua” розповів міністр освіти і науки України Оксен Лісовий.
Він зазначив, що глобальною ціллю МОН на 2024 рік є продовження реформи “Нова українська школа”, яка “в певний момент суттєво уповільнилася”, зокрема, через виклики повномасштабної війни.
Крім того, за словами міністра, серед інших планів цьогоріч:
- перегляд шкільних підручників й усього, що з ними пов’язане;
- перегляд програм, за якими навчаються українські школярі й школярки.
Зокрема, як повідомив Оксен Лісовий, МОН планує приділити окрему увагу якості підручників, а також своєчасності їх друку й розвезення до закладів освіти. Крім того, за його словами, змін потребує й порядок експертизи навчальної літератури.
“Сьогодні всіма функціями щодо підручників займається одна установа при МОН, ми хочемо розділити принаймні закупівлю посібників і їх експертизу, бо інакше виникає багато місця для спекуляцій і схем”, – зазначив посадовець.
Міністр освіти і науки також наголосив, що зараз триває робота з перегляду освітніх програм, за якими навчаються українські школярі й школярки, зокрема, з української літератури. Адже, за його словами, ті “нереальні об’єми” творів, які пропонують учням у межах дисципліни, “не формують у дітей розуміння ролі української літератури й любов до неї”. Крім того, Оксен Лісовий зазначив, що в підборі текстів необхідно відійти від історико-хронологічного принципу.
“Ця робота йде. Ми тут абсолютно розділяємо бачення тих громадських організацій, з якими співпрацюємо. … Зараз мова йде про те, щоб залишити осяжну кількість творів, які треба усвідомлено прочитати й проаналізувати. … Зробити українську літературу вартісною та цікавою”, – додав міністр.
Повне інтерв’ю міністра освіти і науки України Оксена Лісового читайте на порталі “NV.ua” за посиланням.
Нагадаємо, що про необхідність перегляду змісту навчальних програм (зокрема, з української мови та літератури) йшлося в аналітичному дослідженні “Нової української школи”. Радимо докладніше ознайомитися з матеріалами тут:
- Зміст освіти з української мови й літератури: які є програми для 5-9 класів та чи вдалося їх розвантажити (частина перша);
- Зміст освіти з української мови: чи є суттєві зміни в модельних програмах для 5-9 класів (частина друга);
- Зміст освіти: що змінилося в програмах з української літератури для 5-9 класів (частина третя);
- Що означає “бути компетентним читачем” – міжнародний досвід (бонус до аналізу програм з української мови та літератури).