Для освітян доступний третій модуль “Національного проєкту: пишемо есе”: про що він

  • Третій модуль “Долучаємося до розмови: шукаємо дискусійні питання, судження й приєднуємося до розмови” Національного проєкту: пишемо есе” від ГО “Смарт освіта” вже доступний для освітян на сайті проєкту. Інші матеріали для розвитку навичок письма, критичного мислення й читацької грамотності учнів базової та старшої школи зʼявлятимуться на платформі поступово щотижня.

    Ознайомитися з розробками, які містить третій розділ, всі охочі можуть за посиланням.

    Перший і другий модулі (“Регулярне письмо” і “Мета текстів та різновиди есе”), також доступні на сайті за лінком.

    Розділ “Долучаємося до розмови: шукаємо дискусійні питання, судження й приєднуємося до розмови” містить інструкції використання методик, які допоможуть навчити школярів і школярок помічати різні судження, проблемні й дискусійні питання в щоденному житті, а також висловлювати свою думку письмово.

    До модулю додається також збірка з кількох текстів українських медіа на різні теми. Зокрема:

    • для молодших школярів: “Чому люди за або проти шкільної форми”, “Заборона телефонів у школах: аргументи прибічників і критиків”, “Для уроку знадобляться: маркери, ватман, паперові смужки різного кольору”.
    • для учнів старших класів: “У Києві знесли найбільший пам’ятник Пушкіну. Що про це думають кияни”, “Чому люди за або проти шкільної форми”.

    Розділ також містить презентацію, яка допоможе учням і ученицям краще засвоїти й закріпити отримані знання, а також зробить процес навчання більш доступним і зрозумілим.

    Методика, запропонована в третьому модулі “Національного проєкту: пишемо есе”, розвиває навички критичного мислення та вміння:

    • визначати в джерелі тему/проблему щодо якої ведеться дискусія і відповідати згідно з нею;
    • виокремити тези, пов’язані з визначеною темою, і приєднатися завдяки ним до дискусії;
    • надати одноліткам змістовний і посутній зворотний зв’язок щодо їхніх робіт (на основі вміння аргументувати);
    • взяти участь у обговоренні доказів із джерела, які підтримують тезу.

    Довідково:

    Матеріали напрацьовані командою розробників на основі інструментів, наданих National Writing Project (NWP) – американською організацією з 50-річною історією, яка об’єднує вчителів шкіл, викладачів університетів, дослідників та письменників. Матеріали, надані NWP, мають доказову ефективність у навчанні написання формальних есе. Їх використовують у школах США понад 10 років. Викладання за цими методиками покращує вміння учнів добирати докази з джерел на підтвердження своїх тез, структурувати текст, логічно та аргументовано письмово формулювати думку.

    Національний проєкт: пишемо есе” здійснює ГО “Смарт освіта” за підтримки Grammarly, National Writing Project, Theirworld та Global Business Coalition For Education.