7 УРОКІВ ПРО ПСИХОЛОГІЮ ДЛЯ УЧНІВСТВА: ДЛЯ ШКІЛ СТВОРИЛИ ПОСІБНИК

  • Навчально-методичний посібник «Як ти? Уроки з психології для школярів (10–14 років)» створили в межах національної антибулінгової програми «Дружній простір». Він містить уроки, що спрямовані на профілактику булінгу й підвищення поінформованості учнів про власний психологічний стан. Посібник можуть використовувати педагоги й фахівці, які працюють з учнями 5–8 класів.

    Він складається з теоретичної частини про психологічні особливості учнівства, а також методичних рекомендацій для проведення уроків психології з таких тем:

    • Самооцінка та самоцінність
    • Стрес і стресостійкість
    • Взаємодія в команді: конфлікти
    • Інакшість іншого та толерантність
    • Особисті межі
    • Емоційний інтелект
    • Основи самопідтримки та самодопомоги в складних ситуаціях

    Кожен урок доповнено презентацією і практичними вправами, які стимулюють до роздумів та обміну думками. Виконуючи їх, учні аналізують власні психологічні особливості, вчаться дослухатися до себе, ділитися особистими спостереженнями, обстоювати думку й уважно та з повагою ставитися до думок однокласників.

    Завдяки здобутим знанням і навичкам діти зможуть легше будувати комунікацію з педагогами та однолітками на уроках й у вільний час, а також налагодити спілкування з близькими вдома.

    Апробація уроків посібника відбулася в грудні–травні 2023 року серед 330 фахівців (директори шкіл, заступники директорів, учителі, асистенти вчителів, соціальні педагоги, психологи) — він отримав схвальні відгуки (90% опитуваних поставили оцінку «відмінно», 95% зазначили, що програма уроків змін не потребує).

    Тепер ці матеріали можна використовувати для підготовки окремих уроків або ж як підсилення інших занять, зокрема для формування громадянської та соціальної компетентності в межах реалізації соціальної та здоров’язбережувальної освітньої галузі.

    Посібник доступний в електронному варіанті.

    Також за цими покликаннями можна переглянути відеоінструкції з проведення уроків: