МОН оприлюднило Рамку фінансових компетентностей дітей і молоді України

  • Міністерство освіти і науки оприлюднило Рамку ключових фінансових компетентностей дітей та молоді України віком від 5 до 18 років. У ній визначений набір знань, умінь, навичок і особливостей у сфері управління особистими фінансами та споживання фінансових послуг.

    Ознайомитися з повним текстом документа всі охочі можуть нижче або за посиланням. Для зручності користування Рамкою доступний інструмент для швидкого добору фінансових компетентностей у форматі “Excel”.

    Над Рамкою фінансових компетентностей працювали фахівці Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства освіти і науки України, а також Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку.

    Вона була створена на основі моделі фінансових компетентностей для молоді “OECD/INFE Core Competencies Framework on financial literacy for Youth” від Організації економічного співробітництва та розвитку. Крім того, під час розроблення Рамки фахівці врахували український контекст, положення для дорослого населення й державні стандарти для відповідних рівнів освіти.

    Загалом, у документі описані близько 900 фінансових компетентностей, які мають опанувати учні та учениці до моменту закінчення середньої освіти. Усі вони розділені на чотири змістові розділи:

    • Розділ І. Гроші та угоди;
    • Розділ ІІ. Планування та управління фінансами;
    • Розділ ІІІ. Ризики та винагорода;
    • Розділ ІV. Фінансовий ландшафт.

    У положеннях Рамки основна увага зорієнтована на 5 основних аспектів:

    • цифрові фінансові компетентності;
    • компетентності у сфері сталого розвитку;
    • фінансова стійкість;
    • підприємливість;
    • громадянська відповідальність.

    У МОН зазначають, що володіння відповідними компетентностями дасть змогу школярам і школяркам у майбутньому ухвалювати відповідальні фінансові рішення. А заклади освіти, приватні організації та громадяни, які популяризують навчання фінансової грамотності, зможуть за допомогою Рамки сприяти цьому розумінню.

    “Згідно з дослідженнями рівень фінансової грамотності молоді на низькому рівні, і ми прагнемо це змінити. Рамка фінансових компетентностей дітей та молоді України – це суттєвий крок для забезпечення послідовного й комплексного підходу в розбудові державної політики у відповідній сфері”, – зазначив голова НБУ Андрій Пишний.

    У НБУ також повідомили, що в майбутньому планують розробити навчальні програми й матеріали з фінансової грамотності, а згодом упровадити їх у навчальний процес. Зокрема, нещодавно в публічному доступі з’явилася модельна навчальна програма в межах курсу з фінансової грамотності для 8-9 класів.

    Крім того, на думку розробників, Рамка стане підґрунтям для реалізації в Новій українській школі відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти:

    • наскрізної змістової лінії “Підприємливість і фінансова грамотність”;
    • освітнього напряму “Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність”.