Міністерство освіти і науки оприлюднило Рамку ключових фінансових компетентностей дітей та молоді України віком від 5 до 18 років. У ній визначений набір знань, умінь, навичок і особливостей у сфері управління особистими фінансами та споживання фінансових послуг.
Ознайомитися з повним текстом документа всі охочі можуть нижче або за посиланням. Для зручності користування Рамкою доступний інструмент для швидкого добору фінансових компетентностей у форматі “Excel”.
Над Рамкою фінансових компетентностей працювали фахівці Національного банку України, Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, Міністерства освіти і науки України, а також Національної комісії з цінних паперів і фондового ринку.
Вона була створена на основі моделі фінансових компетентностей для молоді “OECD/INFE Core Competencies Framework on financial literacy for Youth” від Організації економічного співробітництва та розвитку. Крім того, під час розроблення Рамки фахівці врахували український контекст, положення для дорослого населення й державні стандарти для відповідних рівнів освіти.
Загалом, у документі описані близько 900 фінансових компетентностей, які мають опанувати учні та учениці до моменту закінчення середньої освіти. Усі вони розділені на чотири змістові розділи:
- Розділ І. Гроші та угоди;
- Розділ ІІ. Планування та управління фінансами;
- Розділ ІІІ. Ризики та винагорода;
- Розділ ІV. Фінансовий ландшафт.
У положеннях Рамки основна увага зорієнтована на 5 основних аспектів:
- цифрові фінансові компетентності;
- компетентності у сфері сталого розвитку;
- фінансова стійкість;
- підприємливість;
- громадянська відповідальність.
У МОН зазначають, що володіння відповідними компетентностями дасть змогу школярам і школяркам у майбутньому ухвалювати відповідальні фінансові рішення. А заклади освіти, приватні організації та громадяни, які популяризують навчання фінансової грамотності, зможуть за допомогою Рамки сприяти цьому розумінню.
“Згідно з дослідженнями рівень фінансової грамотності молоді на низькому рівні, і ми прагнемо це змінити. Рамка фінансових компетентностей дітей та молоді України – це суттєвий крок для забезпечення послідовного й комплексного підходу в розбудові державної політики у відповідній сфері”, – зазначив голова НБУ Андрій Пишний.
У НБУ також повідомили, що в майбутньому планують розробити навчальні програми й матеріали з фінансової грамотності, а згодом упровадити їх у навчальний процес. Зокрема, нещодавно в публічному доступі з’явилася модельна навчальна програма в межах курсу з фінансової грамотності для 8-9 класів.
Крім того, на думку розробників, Рамка стане підґрунтям для реалізації в Новій українській школі відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти:
- наскрізної змістової лінії “Підприємливість і фінансова грамотність”;
- освітнього напряму “Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність”.