У вільну хвилинку 2024: 23 найважливіші статті НУШ за 2023 рік
-
Пропонуємо опрацювати:
ОСВІТЯНАМ
- “Онлайн-урок – це не лекція”: 20 популярних освітніх платформ, які стануть в пригоді вчителям на дистанційці
- Як і про що говорити з учнями на уроках 24 лютого
- Оцінити прогрес дитини: які труднощі виникають у вчителів-предметників із формувальним оцінюванням та як їх долають школи Києва й Золочева
- Добірка запитів у Chat-GPT, які точно полегшать роботу вчителям
- Долаємо освітні втрати: поради для вчителів української мови та літератури
- Військові в школі: чи потрібні зустрічі з учнями під час війни і як їх правильно організувати – без додаткових травм для дітей та запрошених
- “Погано вчать, щоби проводити платні репетиторства, а молоді вчителі не дають якісних знань”: як педагогам руйнувати стереотипи про свою професію
- “Коли закінчиться війна?”: як учителям відповідати на складні питання учнів
- Фішбон, сенкан та кубик Блума: які інструменти НУШ впроваджують у старших класах вчителі київської гімназії № 107 – репортаж з освітянської майстерки
- Говоримо з учнями про права та рівність: які вправи використати та як запартнеритися з ГО й молодіжними організаціями
- “Для чого мені фізика?”: які проблеми з предметом у школах та як залюбити дітей у фізику
- Розкажи про своє: як збагатити навчання проєктами усної історії
- Сімейна форма навчання: як оцінювати учнів наприкінці семестру, консультувати й тримати зв’язок
- Інтегрують предмети, тому мають по 5 уроків у середній і старшій школі: репортаж про власну мініреформу в київському НВК № 157
- “Швидка педагогічна допомога”: чим центри професійного розвитку відрізняються від методкабінетів та з якими запитами звертаються педагоги
- Учитель перебуває в школі “скільки треба”: порівняння робочого навантаження вчителів в Україні та в Європі (докладна аналітика)
- Гроші (не) ходять за вчителем: про проблеми й зміни в системі підвищення кваліфікації вчителів
- Як зміниться ДПА відповідно до концепції НУШ, скільки предметів і коли складатимуть учні 4, 9 та 11 (12) класів – розповідає Тетяна Вакуленко
- Щоби гроші ходили за школою: як без помилок подати шкільні дані в АІКОМ та вчасно отримати освітню субвенцію
- “Гнучка та орієнтована на учнів”: інтервʼю з Олегом Фасолею про те, як створити успішну мережу старшої профільної школи
- Як повертати в українську освіту учнів із ТОТ та з-за кордону: особливості, різниця, гострі проблеми
- Перевірте свою шкільну пошту, сайт і соцмережі: нагадуємо правила кібергігієни й захисту від хакерів
- Аби батьки подивилися на школу очима вчителів і дітей: про розвиток партнерства від учасників “Освітнього хакатону”
БАТЬКАМ ТА ДІТЯМ
- Перехід на українську: поради від батьків, філологів та мовного омбудсмена про те, як створити україномовний простір для дитини
- Як батькам та небайдужим громадянам впливати на зміни в школах чи садках: історія Талалаївської ОТГ
- Російські пісні в плейлистах українських школярів: чому не варто слухати музику ворога і як це пояснити дітям
- Як змінилися ІРЦ та чому звернутися до центру з дитиною із травматичним досвідом – це не соромно, а необхідно
- Як учням отримати ґаджети для навчання? Відповідаємо на найпоширеніші питання
- Дитячі самогубства: “червоні прапорці”, на які варто звернути увагу дорослим та шляхи допомоги дітям і підліткам
- Говоримо з дітьми про війну за допомогою книг (на прикладі посібника “Живі письменники. Як говорити з дітьми про війну та мир”)
- Майбутнє дитини ≠ нездійснена мрія батьків: як старшокласникам обрати професію та чому це не вибір усього життя
- Створюємо бізнес чи соціальний проєкт у 14: як підлітку знайти ресурси для реалізації ідеї
- Садочки Норвегії: досвід українських батьків
- Як в американському фільмі про підлітків: реформа старшої профільної школи на Хмельниччині та Львівщині
- Чому діти зараз почуваються самотніми: пояснення психологів із чим це пов’язано й до чого може призвести
- Для списування і “залипання” чи для навчання і комунікації: “за” і “проти” заборони мобільних
- Вчитися та заробляти: що таке дуальна освіта та як вона працює за кордоном і в Україні
- Що таке самозарадність, принцип “рівний – рівному” та складання “проб”: про роботу з дітьми під час війни від пластунів
- Не йду відразу в університет: як підлітки у світі беруть “вільний рік” і чому це нормально
- Відеофіксація в закладах освіти: досвід шкіл, плюси та мінуси від директорів, юридичні нюанси
- Який досвід українська освіта може взяти в Ізраїлю: класи-укриття, педагогічний підрозділ армії та “4 стихії” відновлення
- Хібукі-терапія в Україні: особливості феномену
- “Поки росіяни випускають ракети по наших містах, українці запускають проєкти в космос”: про експеримент харківських учнів
- Як школярі на Чернігівщині оновлюють навігацію в рідному селищі за допомогою пластикових кришок
- Як винахід школярів може допомогти розвʼязати проблему з браком води в громаді (фото)
- Біблійні заповіді, вегани, обряди й паломництво: що вчать на уроках релігії в Україні та за кордоном
ДЛЯ ВСІХ
- Не про квіти, а про права: чи варто святкувати в школі 8 березня і як саме
- Чи доречний сміх під час війни та які українські твори почитати для підняття настрою
- “І те, і те – фрукт. Але то яблуко, а то – груша”: про різницю навчання в школах Норвегії та України
- Чекають на повітряну тривогу, щоб не було уроку: як змінилося ставлення учнів до сирен і що із цим робити
- Без оцінок та червоних ручок: чим відрізняються шкільні щоденники в закордонних та українських школах
- Як і для чого вчителі створюють 20-хвилинні аудіоуроки: з діалогами із серіалу “Венздей”, голосом Симоненка, треками “Паліндрома” та поезією Жадана
- Більше, менше чи дорівнює: скільки предметів вивчають українські діти порівняно з учнями в Польщі й Англії (докладна аналітика)
- Чому поділ на технарів та гуманітаріїв – це радянський міф та що робити зі шкільною програмою з математики
- Дорога додому: як росія викрадає українських дітей, як їх вдається повернути та з якими проблемами після цього стикаються родини
- Мінікухня в учительській, велодоріжки на подвір’ї та душові в спортзалі: якими бачать оновлені школи учні та вчителі
- Стрес від війни погіршує запам’ятовування: як тренувати свій мозок та чи допоможе в цьому зубріння віршів
- “України немає, а любити треба росію”: як країна-агресорка перевиховує наших учнів в окупації через підручники
- “Понеділок не винен”. Як сон впливає на нашу активність та як нарешті виспатися
- 45 днів полону та зрада 9 колег-педагогів: історія переможниці Global Teacher Prize Ukraine 2023, директорки Лариси Фесенко
- Пропонують продовжувати урок під час повітряної тривоги: що думають про “безперервне дистанційне навчання” вчителі, батьки, омбудсмен та МОН
- “Не дитина має прилаштовуватися до шкільних умов, а школа має створити умови, необхідні для дитини”: які зміни чекають на інклюзивне навчання в Україні
- Освіта України в цифрах: перевірте себе
- Якою буде оновлена старша профільна школа: учнівський вибір, формування профілів, два рівні
- Єдиний ліцей у громаді: як у Славуті успішно реформують мережу старшої профільної школи (репортаж)
- PISA-2022: короткий огляд усіх основних результатів
- Там майже все про освіту в регіонах: що таке дашборд з освітніми індикаторами та як ним користуватися
- Не жаліти, а оточити підтримкою: як правильно допомагати дітям, які втратили рідних через війну
- Докладно про інклюзивне навчання за кордоном: думки українських учителів та батьків дітей з ООП