Під час розмов дорослих із дітьми про війну важливо не просто говорити, а робити це в безпечній формі й розповідати те, до чого дитина готова. У таких розмовах допомагає читання – воно дає змогу отримати новий досвід у безпечних умовах та дистанційовано сприймати події.
Щоби допомогти батькам та вчителям дібрати твори на тему війни та миру для читання з дітьми й підлітками, команда фахівчинь із лабораторії дитячого читання “БараБука” НЦ “Мала академія наук України” та експертів-освітян і психологів ГО “Смарт освіта” створили спеціальний посібник у межах проєкту “Живі письменники. Як говорити з дітьми про війну та мир“.
Посібник із переліком творів, анотаціями до них та рекомендаціями від психологів і методистів можна знайти за посиланням. А докладну інструкцію з використання посібника “Нова українська школа” підготувала в цьому матеріалі.
Зокрема, читайте:
- чому не варто замовчувати тему війни під час розмов із дітьми;
- як література допомагає розповісти дітям про війну та мир;
- як вчителям та батькам користуватися посібником;
- які правила читання творів на складні теми;
- як дорослим обирати книжки для дітей та підлітків із досвіду проєкту “Живі письменники”.
Про все це нам розповіли членкині команди, яка працювала над посібником, та експертки проєкту – Тетяна Стус, керівниця лабораторії дитячого читання “БараБука” НЦ “МАНУ”, Світлана Ройз, дитяча й сімейна психологиня, письменниця, та Анна Третяк, дитяча письменниця, головна редакторка сайту “БараБука” та методистка лабораторії дитячого читання.
Детальніше за посиланням:
Говоримо з дітьми про війну за допомогою книг (на прикладі посібника “Живі письменники. Як говорити з дітьми про війну та мир”)