Для педагогів створили рекомендації щодо роботи з підручниками в умовах війни. Авторкою посібника стала дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз.
Про це повідомило Міністерство освіти і науки України.
Ознайомитися з рекомендаціями можна за посиланням.
Як зазначила Світлана Ройз, минулого навчального року до неї часто зверталися родини й учителі учнів молодшої школи, адже під час читання деяких текстів у дітей ставалися напади тривоги, істерики й панічні атаки.
Справа в тому, що більшість підручників були видані до повномасштабного вторгнення і не враховують певні чутливі моменти. Рекомендації щодо роботи з матеріалами були створені саме для того, аби вчителі могли одразу бачити, у чому варто бути обережними, а де краще в опрацюванні текстів чи в додаткових завданнях змінити акценти, щоб уникати ретравмування.
Крім цього, порадами можуть користуватися видавці й автори, які зараз працюють над новими посібниками. Світлана Ройз також зазначила, що під час експертизи консультувалася з іншими спеціалістами й спеціалістками.
Зокрема, психологиня радить педагогам бути обережними, розглядаючи з учнями:
- російський і білоруський контент;
- твори присвячені мамам і татам;
- тексти про війну і військових;
- давньогрецькі міфи;
- твори, де дітей закликають не проявляти емоції та бути завжди слухняними;
- твори, де наголошують, що дитина має відчувати сором і провину з певних причин;
- твори, де наголошують, що дитина завжди і всім має ділитися;
- матеріали, які можуть спровокувати цькування;
- тексти з гендерними стереотипами.