МОН оприлюднило рекомендації щодо використання контенту в підручниках

  • Для педагогів створили рекомендації щодо роботи з підручниками в умовах війни. Авторкою посібника стала дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз.

    Про це повідомило Міністерство освіти і науки України.

    Ознайомитися з рекомендаціями можна за посиланням.

    Як зазначила Світлана Ройз, минулого навчального року до неї часто зверталися родини й учителі учнів молодшої школи, адже під час читання деяких текстів у дітей ставалися напади тривоги, істерики й панічні атаки.

    Справа в тому, що більшість підручників були видані до повномасштабного вторгнення і не враховують певні чутливі моменти. Рекомендації щодо роботи з матеріалами були створені саме для того, аби вчителі могли одразу бачити, у чому варто бути обережними, а де краще в опрацюванні текстів чи в додаткових завданнях змінити акценти, щоб уникати ретравмування.

    Крім цього, порадами можуть користуватися видавці й автори, які зараз працюють над новими посібниками. Світлана Ройз також зазначила, що під час експертизи консультувалася з іншими спеціалістами й спеціалістками.

    Зокрема, психологиня радить педагогам бути обережними, розглядаючи з учнями:

    • російський і білоруський контент;
    • твори присвячені мамам і татам;
    • тексти про війну і військових;
    • давньогрецькі міфи;
    • твори, де дітей закликають не проявляти емоції та бути завжди слухняними;
    • твори, де наголошують, що дитина має відчувати сором і провину з певних причин;
    • твори, де наголошують, що дитина завжди і всім має ділитися;
    • матеріали, які можуть спровокувати цькування;
    • тексти з гендерними стереотипами.