Челендж «Почитай для друзів!»

  • Читання  —  це один із важливих аспектів всебічного розвитку особистості.  Воно відіграє фундаментальне значення для функціонування в сучасному суспільстві.  Завдяки читанню ми відкриваємо для себе щоразу все нову інформацію. Книги, журнали, мережа інтернет — чудові засоби навчання, що потребують вміння читати та розуміти прочитане.

    Навчання маленьких дітей читанню допомагає розвивати їм мовні навички, розвиває уяву, кругозір,  розширює словниковий запас. З книгою кожен маленький читач може «стати» королем, принцесою, адже творчі фантазії безмежні!

    Читання розвиває творчі здібності дітей. Читаючи дітям, час від часу доречно зупинятися та запитувати, що, на їхню думку, буде далі. Заохочувати їх замислюватися над історією.

    Для того, щоб мотивувати дітей до читання, особливо в початковій школі, доречно запроваджувати культуру взаємного читання не лише в межах класу, але й на паралелях. Також дієвим способом буде організація дружніх читань між найменшими школярами та учнями-випускниками початкової школи (до прикладу, між 1-им та 4-им класами). Тому доречним стане створення челенджу «Почитай для друзів!».

    Значною перевагою таких дружніх читань є можливість діткам приносити до школи свої улюблені книги, читати їх та обговорювати з іншими. Ставати справжніми лідерами з читання, а також  наставниками для малечі.

    Перевагами взаємного читання є ряд аспектів, серед яких:

    • уважне слухання історій уголос один одного (моделювання плавності читання, формулювання та висловлювання);
    • розширення словникового запасу та навичок усного мовлення учнів;
    • систематичний розвиток читацьких навичок;
    • розвиток лідерських навичок, а також вирішення проблем;
    • поступова поява впевненості в собі;
    • отримання  позитивних вражень від спільного читання;
    • розширення кола друзів.

    Реалізація челенджу «Почитай для друзів!» — це чудова можливість для дітей розвивати читацький, мовленнєвий та творчий потенціал. Він розширюватиме їх кругозір і водночас збільшуватиме коло друзів та однодумців. Покращуватиме соціальні та комунікативні навички, а також стане чудовим способом розвитку інтересів школярів.

    Власний практичний досвід мені показав, що учні з величезним бажанням готуються до таких заходів. Вони радяться зі мною щодо вибору книги, також обирають клас, в який мають бажання завітати, щоб ближче познайомитися з іншими дітками.  Вони із задоволенням приносять власні книги, особливо ті, що містять яскраві ілюстрації, або ж книги з коміксам. Адже вони хочуть зацікавити своїх друзів власною книгою, а також проявити себе, як лідера з читання.

    Якщо пропозиція з’являється від колег, в яких навчаються найменші школярі, я пропоную свої учням почитати ті книжечки, які оберуть малята. Такий підхід до вибору книги враховує читацькі інтереси найменших учнів і також можливість прислухатися до їх побажань.  Я завжди захоплююся співпрацею між різновіковими дітьми.  І найважливіше, що мої учні з нетерпінням чекають на чергові зустрічі. Відповідно, заздалегідь готуються, щоб справити найкраще враження на інших школярів та змотивувати їх до читання книжок!