МОН оприлюднило методичні рекомендації для садочків на новий навчальний рік

  • Міністерство освіти і науки опублікувало методичні рекомендації щодо діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році.

    Ознайомитися з ними можна за посиланням.

    У документі зазначено, що пріоритетними напрямами діяльності дитячих садків у 2023/2024 навчальному році є:

    • організація та підтримка безпечного освітнього простору;
    • організації освітнього процесу в різних форматах і подолання освітніх втрат;
    • педагогічна взаємодія з дітьми, зокрема з дітьми з особливими освітніми потребами;
    • партнерство у співпраці з батьками або законними представниками дітей;
    • організаційно-методична підтримка керівників і педагогів ЗДО;
    • організація атестації педагогічних працівників;
    • організація харчування в ЗДО.
    У період воєнного стану питання безпеки в освітньому просторі має найважливіше значення. У Міністерстві освіти і науки наголошують на необхідності організації укриттів у садочках і проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи з дотримання алгоритмів у разі надзвичайних ситуацій. Зазначено, що ЗДО можуть розглядати альтернативні форми навчання:
    • дистанційну освіту;
    • короткотривале перебування в групах;
    • сімейне виховання;
    • педагогічний патронаж тощо.

    Для надолуження освітніх втрат у МОН рекомендують:

    • спланувати комплекс заходів на підтримку дітей;
    • організувати та надати психологічну допомогу учасникам освітнього процесу;
    • звернути увагу на програми підтримки педагогів ЗДО та розвиток їхньої професійної кваліфікації.

    Важливим аспектом роботи садочків, згідно з методичними рекомендаціями, є налагодження зв’язку з батьками, які разом із дітьми перебувають за кордоном. Їм варто запропонувати освітні ресурси для навчання в дистанційному форматі.

    У МОН наголошують на необхідності створення умов організації освіти для дітей з особливими освітніми потребами. Зокрема, у документі приділили увагу:

    • продовженню здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами;
    • створенню безпечного навчального середовища для таких дітей і наданню якісних психолого-педагогічних послуг;
    • змінам до нормативно-правових актів для забезпечення освіти осіб з ООП в умовах воєнного стану;
    • важливості й ролі асистентів вихователів у забезпеченні ефективного інклюзивного навчання;
    • важливості дотримання прав батьків на вибір закладу та форми освіти для дітей з ООП.

    Закладам дошкільної освіти рекомендують забезпечити батьків консультативною підтримкою та регулярним спілкуванням, а також ознайомити їх з протоколами безпеки та залучити до формуванням безпечної поведінки дітей.

    У МОН наголосили, що під час воєнного стану зросла потреба в організаційній, методичній і ресурсній підтримці керівників і педагогів ЗДО. Садочкам, у яких навчальний процес призупинений, рекомендують використати цей період для підвищення кваліфікації працівників.

    Крім того, у документі зазначено, що з 1 вересня набирає чинності нове Положення про атестацію педагогічних працівників, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України. Воно передбачає важливі зміни щодо атестаційних комісій та атестації педагогів в системі дошкільної освіти. У ньому можна знайти деталі щодо створення та повноважень атестаційних комісій I та ІІ рівня, а також отримання педагогами кваліфікаційних категорій “спеціаліст”, “спеціаліст другої категорії”, “спеціаліст першої категорії” й “спеціаліст вищої категорії”.