Що робити з освітніми втратами, які виникли через проблеми з доступом до інтернету, відключеннями електроенергії вдома та в школі, повітряними тривогами під час уроків, відсутністю підручників (зокрема, у п’ятикласників НУШ)? На це питання шукають відповіді директори, вчителі та освітні експерти. Але єдиного та універсального рецепта для всіх поки що не знаходять.
Адже умови навчання навіть у двох паралельних класах однієї школи можуть відрізнятися: десь більше дітей вчиться за кордоном, аніж очно в школі, і потребує додаткових консультацій, а хтось пережив досвід окупації й втратив мотивацію до навчання. До того ж вчителі відчувають втому, а часом і професійне вигорання.
Аби допомогти вчителям знайти свій шлях надолуження втраченого, проєкт “Клуб НУШ” за підтримки Міжнародного фонду “Відродження” розробив посібник “Подолання освітніх втрат з української мови та літератури. Методичні рекомендації та приклади уроків”. Ознайомитися з ним можна за посиланням (мобільна версія).
Над рекомендаціями працював Ігор Хворостяний – учитель української мови й літератури, кандидат філологічних наук, член робочих груп із розроблення державних стандартів освіти, співавтор програм і підручників НУШ, автор онлайн-курсів “Лайфхаки з української мови” й “Лайфхаки з української літератури”, учитель Всеукраїнської школи онлайн.
У новій статті читайте:
- як провести діагностику знань у класі;
- на які документи орієнтуватися в подоланні освітніх втрат;
- від яких тем з української літератури можна відмовитися;
- як надолужити втрачене, не перевантажуючи вчителів та учнів.
Детальніше за посиланням:https://nus.org.ua/articles/dolayemo-osvitni-vtraty-porady-dlya-vchyteliv-ukrayinskoyi-movy-ta-literatury/