Уроки про безпечну поведінку в інтернеті: докладні рекомендації для вчителів

  • Освітній проєкт #stop_sexтинг презентував результати дослідження, яке мало виявити, чи впливають уроки #stop_sexтинг на знання та навички дітей і чи є цей вплив стійким. 

    Про це НУШ повідомили представники проєкту #stop_sexтинг. 

    Із ключовими рекомендаціями, сформульованими на матеріалі дослідження, та повним звітом про нього можна ознайомитися за посиланням.

    Ці рекомендації корисні для тих, хто розробляє превентивні програми для дітей шкільного віку в межах освітньої шкільної системи Україні та за кордоном.

    Основним результатом уроків #stop_sexтинг стало те, що діти 

    • краще усвідомлюють ймовірність подій в інтернеті, що негативно впливатимуть на їхнє життя;
    • краще визначають ситуації ризику;
    • визнають, що інтернет-користувачі є відповідальними за свою онлайн-поведінку;
    • більше готові підтримати тих, хто зіштовхнувся з онлайн-насильством чи іншим негативним досвідом в інтернеті;
    • знають більше про те, до кого звернутись у випадку виникнення небезпечної ситуації в інтернеті.

    Як зазначають дослідники, “через рік після проходження уроків діти демонструють дотримання визначених правил та готовність до підтримки інших дітей, які можуть опинитися в ситуації небезпеки”.

    Серед ключових рекомендацій щодо навчання дітей на тему безпеки в інтернеті такі:

    • уроки мають бути регулярними (1-2 рази на рік);
    • необхідно забезпечувати супровід дітей після уроку, наприклад, налаштування безпеки та приватності дітьми на власних гаджетах та у профілях соціальних мереж;
    • працювати над формуванням обізнаності про онлайн-безпеку серед батьків;
    • зміст навчальної програми має відповідати віковим особливостям дітей та їхнім актуальним потребам у навчанні з питань безпеки у цифровому середовищі;
    • варто комбінувати різні форми інтерактивних методів навчання (ігри, перегляд матеріалів, дискусії тощо);
    • необхідна попередня підготовка вчителя до проведення уроків, що включає як ознайомлення з методичними матеріалами освітньої програми і їх апробацію, так і проходження вчителями навчальних вебінарів;
    • формат проведення уроку (онлайн чи наживо) не впливає на ефективність;
    • необхідне інформування дітей про тему уроку до його проведення.

    За актуальними програмами підвищення кваліфікації від #stop_sexтинг можна стежити за посиланням.