Як підготуватися до онлайн-уроку

  • Як підготуватися до онлайн-уроку.

    Онлайн-формат спілкування та освітнього процесу став нашою реальністю. Хтось легко на нього перейшов, а комусь це дається складно з різних причин.

    Перевірте, як ви підписані.

    Якщо ви реєструєтеся на онлайн-платформі, де проходитиме ваша зустріч, вказуйте своє справжнє ім’я та прізвище.

    Переконайтеся у справності гаджетів і наявності інтернету

    Важко спілкуватися онлайн, якщо є технічні несправності. Тому насамперед переконайтеся, що ваші гаджети в робочому стані, а інтернет працює без перебоїв.

    Протестуйте зв’язок заздалегідь, перевірте звук, відео та можливість демонстрації екрана.

    Технічні труднощі

    Обов’язково передбачте можливі технічні труднощі у ваших відеосеансах. Найчастіше такі проблеми виникають не у вас, а у ваших учнів. Як правило, ви наважуєтеся на відеоконференції, якщо у вас все в порядку. Заздалегідь перевірте можливості відеоспілкування. Наприклад, використовуйте два комп’ютера або попрацюйте з кимось зі своїх колег, щоб перевірити перспективу учнів, як вони побачать те, що ви їм пропонуєте. Перевірте також умови роботи в режимі комп’ютер-планшет, комп’ютер-смартфон, перш ніж приступити до онлайн-спілкування з вашим класом. Коли ви протестуєте себе в ролі учня, ви можете заздалегідь врахувати, що необхідно спростити, або побачите, які проблеми можуть виникнути у школярів і що необхідно для оперативного усунення неполадок.

    Подбайте про візуальний ряд

    Якщо ви збираєтеся використовувати інструменти для організації відеоконференцій та подання інтерактивних уроків, інструкцій, як можна частіше і довше використовуйте веб-камеру. Так, ваші учні можуть відійти від своїх комп’ютерів, поки ви проводите свій онлайн-урок, але вони менше будуть нудьгувати, якщо принаймні будуть бачити ваше обличчя, а не тільки режим демонстрації екрану, який ви використовуєте.

    Спілкування

    Не забувайте, що ваші живі уроки з організацією діалогу, з великою кількістю невеликих питань, з роботою мікрогруп не підійдуть в умовах відеоконференції. У такому онлайн-середовищі ви не маєте переваги живого спілкування «очі в очі». Регламент спілкування повинен бути жорстким і обмеженим невеликою кількістю ваших запитань. Питання повинні бути лаконічними. Одні можуть бути спрямовані на те, щоб переконатися в присутності ваших учнів, інші – на отримання зворотного зв’язку на поставлене вами навчальне завдання чи проблему. Але це питання-завдання повинно бути максимально коротким. І відповідей від учнів ви повинні чекати не розмитих, а коротких за часом.

    Заохочуйте учнів ставити запитання. Виділіть їм для цього спеціальний час. Наприклад, оголосіть, що робите 5-10-ти хвилинну паузу , під час якої учні могли б записати своє запитання в чаті або в невеликому відео зверненні.

    Оберіть місце і фон

    Знайдіть зручне й тихе місце, де ніщо не відволікатиме вас від уроку. Сторонній шум чи розмови заважатимуть говорити або слухати учням. Пам’ятайте про мікрофон. Вмикайте його коли хочете щось ска­зати або коли відбувається активний діалог. Зайвий шум під час зустрічі, джерелом якого є ви й ваше оточення, нікому не потрібен.

    Фон вашого робочого місця важливий, адже на нього учасни­ки зустрічі дивитимуться всю розмову. Відкорегуйте світло у при­міщенні. Упевніться, що довкола вас охайно та немає предметів, які відволікатимуть інших. Не обов’язково щось вигадувати — достат­ньо звичайної кімнати з однотонними шпалерами, робочим столом чи домашньою бібліотекою. Головне, щоб позаду не було провока­ційних плакатів, картин, скульптур тощо. Ваші захоплення, переко­нання й погляди надзвичайно важливі, але їх варто розмежовувати з роботою.

    Підберіть одяг

    До онлайн-уроків варто готуватися так, як готувалися б до зустрічі в закладі. Звісно, в домашніх умовах можна відмовитися від краваток і ділових костюмів чи суконь, бо таке вбрання видава­тиметься неприродним. Замість них можна одягати футболки, све­три чи джемпери. Уникайте яскравого та строкатого одягу. Опти­мальні кольори: білий, сірий, зелений, блакитний.

    Не варто забувати і про той одяг, якого не видно в камеру.

     Зважайте на тривалість онлайн-уроку

    При використанні технічних засобів навчання безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж навчального заняття повинна бути:

    для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин;

    для учнів 2 – 4 класів – не більше 15 хвилин;

    для учнів 5 – 7 класів – не більше 20 хвилин;

    для учнів 8 – 9 класів – 20 – 25 хвилин;

    для учнів 10 – 11(12) класів на 1-й годині занять до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин.

    при здвоєних навчальних заняттях для учнів 10 – 11(12) класів – не більше 25 – 30 хвилин на першому навчальному занятті та не більше 15 – 20 хвилин на другому навчальному занятті.