На форумі “Сертифікація єднає”, що відбувся 28 листопада в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова, фахівці та педагоги обговорили ключові оновлення сертифікації вчителів у 2026 році — зокрема дистанційний формат другого етапу через ІКС та уточнені методики оцінювання практичного досвіду на третьому етапі.
Про це повідомила Державна служба якості освіти.
Захід об’єднав сертифікованих педагогів, експертів, представників громад і партнерських організацій, залучених до процесу сертифікації. Форум відкрив ректор університету Віктор Андрущенко, який наголосив на важливості підвищення престижності професії вчителя.
Під час круглого столу очільниця ГО “Асоціація сертифікованих педагогічних працівників” Леся Харітоненко модерувала дискусію між педагогами та керівниками закладів освіти щодо розвитку професійної спільноти.
Окрема частина програми була присвячена майстеркам від фахівців Державної служби якості освіти України. Начальниця управління сертифікації та освітніх програм ДСЯО Неля Величко представила оновлений формат процедури, що запрацює у 2026 році.
Другий етап: дистанційно через ІКС
З наступного року другий етап сертифікації проходитиме повністю дистанційно з використанням інформаційно-комунікаційної системи “Підтримка процесів сертифікування та професійного розвитку педагогічних працівників” (ІКС). Педагоги зможуть проходити самооцінювання у своїх персональних кабінетах. Цьогоріч цей етап уже апробували серед учителів англійської мови.
Третій етап: вивчення практичного досвіду
Учасники також детально обговорили третій етап сертифікації — вивчення практичного досвіду. Експертні групи оцінюватимуть учителя на основі таких компонентів:
-
- самопрезентація;
- спостереження за двома уроками;
- самоаналіз проведеного заняття;
- ситуаційне завдання;
- інтерв’ю з учасником сертифікації.
За підсумками форуму наголошено на важливості подальшого розвитку процедури сертифікації як інструменту зміцнення професійної спільноти та підвищення якості освіти.