Організація освітнього процесу для учнів з ООП: основні аспекти

  • До уваги КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ!

    Підводячи підсумки навчального року, що минає, керівнику закладу освіти варто звернути увагу, чи всі необхідні складові організації освітнього процесу для учнів з особливими освітніми потребами було враховано і на що варто звернути увагу у наступному році.

    📌 У закладі належним чином організовано освітній процес для учнів з ООП, якщо:

    ✅ Стратегію закладу розроблено з урахуванням вимог до створення інклюзивного освітнього середовища;

    ✅ Річний план роботи включає заходи з формування інклюзивного середовища;

    ✅ Річний план роботи включає заходи з упровадження педагогічних технологій в роботі з дітьми з ООП;

    ✅ Річний план роботи включає заходи з інформаційно-просвітницької роботи з батьками (у тому числі з батьками дітей з ООП, про що вказано у плані);

    ✅ Створено інклюзивне освітнє середовище в закладі освіти;

    ✅ Розроблено положення про команду супроводу;

    ✅ Команду супроводу створено для кожної дитини з ООП, для якої організовано інклюзивне навчання;

    ✅ Наказом затверджено склад кожної команди супроводу;

    ✅ Індивідуальні програми розвитку учнів розроблено та затверджено впродовж 2 тижнів з дня зарахування дітей з ООП (розміщені в АС «ІРЦ»);

    ✅ Індивідуальна програма розвитку зберігається в особовій справі учня три роки;

    ✅ Педагогічною радою погоджено індивідуальні навчальні плани учнів з ООП;

    ✅ Індивідуальний навчальний план містить: інформацію про назву закладу освіти, прізвище та власне ім’я учня; клас, в якому він навчається; цілі виконання та строк дії індивідуального навчального плану; загальний обсяг навчального навантаження та кількість годин на тиждень для вивчення навчального предмета (інтегрованого курсу); інформацію про адаптацію чи модифікацію змісту освітніх компонентів освітньої програми, послідовність, форму і темп їх засвоєння, очікувані результати навчання;

    ✅ Укладено цивільно-правові договори з фахівцями для проведення корекційно-розвиткових занять;

    ✅ Фінансування здійснюється за рівнями підтримки (обладнання і КРЗ).

    🔷Детальніше – у Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти:

    https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/957-2021-п#Text