Гайд “Так що там по читанню?”

  • Для молодших школярів

    Читання — це не просто цікаве дозвілля. Це потужний інструмент, що допомагає дітям:

    • розвивати мислення;

    • збагачувати мовлення;

    • краще розуміти себе й інших;

    • знімати напругу та долати страхи.

    Особливо цінним є читання з емоційною складовою — те, що часто називають бібліотерапією. Через історії діти вчаться співпереживати, радіти простим речам, сміятися, фантазувати і вірити в добро.

    📖 На полицях бібліотек — справжня аптечка для емоцій: ліки проти нудьги, тривоги, страху, а ще — рецепти дружби, впевненості та тепла.

    Ось кілька типів книжок, які варто мати під рукою!

    🔹 Читання для реготання — знижує стрес, розвиває почуття гумору, покращує настрій.

    🔹 Фентезі та пригоди — стимулюють уяву, підтримують віру в себе, розвивають креативність.

    🔹 Книги про емоції та самопізнання — допомагають дітям розуміти й приймати свої почуття, формують емоційний інтелект.

    🔹 Тексти про складне у доступній формі — розвивають емпатію, допомагають говорити з дітьми про війну, втрату, перемоги, дружбу й надію.

    📌 Добірки книжок до кожної з тем — pdf-файлі 👇

    https://drive.google.com/file/d/10hAOxyIvSlGUEvWYoEKblaenojEX5Brg/view?usp=sharing

    Після читання запропонуйте дітям:

    • намалювати сцену або героя, який вразив;

    • відповісти: «Що тебе здивувало? З ким ти себе ототожнив/ла?»;

    • спробувати практику «Я — книга» (5 хв):

    1. Проведіть руками по плечах — «гладимо обкладинку».

    2. Повільно розведіть долоні — «відкриваємо сторінки».

    3. Опишіть себе як книгу — 2–3 слова + відповідний рух.

    4. Покажіть мімікою: що бачить або відчуває книга.

    5. Обійміть себе — «закриваємо книгу й ставимо на поличку».

    📚 Читання — це завжди більше, ніж просто текст. Це можливість для дитини прожити, відчути, переосмислити.

    Збережіть допис та зазирніть у добірку книжок — там точно знайдете щось влучне для своїх учнів.