ІІІ етап сертифікації педагогічних працівників: фінальний крок до професійного визнання

  • Основні орієнтири під час вивчення практичного досвіду вчителів математики.

    📌Найголовніше — зайдіть на сайт ДСЯО України, вкладка “Учаснику сертифікації”, а далі “Етап ІІІ вивчення практичного досвіду”.

    https://sqe.gov.ua/diyalnist/sertifikaciya/uchasniku-sertifikacii/etap-iii-vivchennya-praktichnogo-dosvid/

    📌У 2025 році вивчення експертами практичного досвіду роботи вчителів математики проходитиме 20.03.2025-13.06.2025

    📌Раджу детально опрацювати Методику експертного оцінювання професійних компетентностей учасників сертифікації (вчителів математики).

    https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2025/01/Metodika_ekspertnogo_ocinyuvannya_matematika.pdf

    В Методиці чітко прописані професійні компетентності та критерії, які будуть оцінюватися, як нараховувати бали за критерії, методи збирання інформації під час вивчення практичного досвіду та регламент для кожного з методів. Тобто, опрацювавши Методику, ви точно знатимете, що хочуть бачити і чути експерти, на що ОБОВ’ЯЗКОВО варто звернути увагу при підготовці.

    Методикою передбачено експертне оцінювання 15 професійних компетентностей, визначених Професійним стандартом, за 25 критеріями‼️

    Вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації здійснюється за допомогою чотирьох методів збирання інформації.

    ✔️Аналіз самопрезентації практичного досвіду роботи учасника сертифікації

    Тривалість — до 20 хв

    В самопрезентації вчитель розкриває власний професійний образ, відображає досвід, досягнення за ОСТАННІ 2 РОКИ. Обов’язковими частинами самопрезентації є: “Я — вчитель”, “Освітнє середовище”, “Я – учні-батьки”, “Мої досягнення в професійній діяльності”.

    Порада. Грамотно підготовлена самопрезентація може закрити значну кількість критеріїв. Пройдіться по критеріях і там, де ви відчуваєте, що не зможете показати той чи інший критерій під час інших методів збору інформації, винесіть його на самопрезентацію, щоб експерти змогли гідно оцінити і вже не порушували це питання на інтерв’ю.

    ✔️Спостереження за навчальним заняттям

     Тривалість

    Експерти спостерігають не менше ніж за двома навчальними заняттями. За умови переривання спостереження через повітряні тривоги, відключення електроенергії або з інших причин тривалість спостереження становить:

    – не менше ніж 90 хвилин навчального часу (сукупно) під час проведення навчальних занять в очному форматі;

    – від 50 до 90 хвилин навчального часу (сукупно) під час проведення навчальних занять у дистанційному синхронному форматі залежно від кількості навчальних занять учнів у день вивчення.

    У цьому році спостереження за навчальним заняттям проводиться:

    • у 5-11 класах

    • у одному й тому самому класі: 5-му, 6-му, 7-му, 8-му, 9-му, 10-му, 11-му

    • у класах на одній з паралелей за різними темами

    Порада: Не репетируйте уроки, які ви маєте показувати! Застосовуйте методи з якими ваші діти добре знайомі (експериментувати будете після сертифікації). Урок може бути звичайним, робочим, але ЕФЕКТИВНИМ. Врахуйте форс-мажорні обставини: наприклад, у вас інтерактив, а учень прийшов без телефону, або зникло світло чи інтернет — заготуйте на такі випадки паперові варіанти завдань.

    ✔️Спостереження за самоаналізом проведених занять

    Тривалість — до 10 хв

    Після проведення усіх навчальних занять, за якими здійснюється спостереження, учасник сертифікації здійснює самоаналіз одного заняття на вибір експертів.

    Порада. Якщо у вас щось не вдалося з будь-яких причин, то вкажіть це в самоаналізі занять — це свідчитиме, що ви можете правильно аналізувати власну професійну діяльність.

    ✔️ Інтерв’ю з учасником сертифікації

    Тривалість — до 60 хв

    Інтерв’ю спрямоване на уточнення даних, які не вдалося виявити за допомогою інших методів.

    Порада. Саме на інтерв’ю відбувається спілкування між експертами та учасником сертифікації. Будьте спокійними та впевненими під час інтерв’ю. Пам’ятайте, що експерти – це досвідчені вчителі-практики, які прагнуть максимально оцінити вашу роботу. Інтерв’ю проводиться не для ускладнення процесу, а щоб допомогти вам продемонструвати максимальну відповідність критеріям.